loading...
martin pars
martin samani بازدید : 3 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

زندگی نامه شکیرا

 

 

شکیرا ایزال مبارک ریپل در دوم فوریه 1977 در روزچهارشنبه در کلمبیا به دنیا آمده است.

 

او هم اکنون 30 سال دارد. پدرش ویلیام مبارک یک امریکایی لبنانی تبار ومادرش نیدیا ریپل یک کلمبیایی است.

 

شکیرا ایزال مبارک ریپل در یک خانواده فقیر متولد شد، پدرش جواهر ساز و نویسنده است، در دوران مدرسه عضو گروه کر مدرسه بود و به خاطر اینکه خیلی بلند وقوی می خوانده (مثل حالاش) از گروه اخراج شد. اون با آلبوم جادو که در 13سالگی خونده بود توانست برای فستیوال او تی ای اسپانیا انتخاب بشود، اما به دلیل سن کم وی ، به اواجازه شرکت در فستیوال رو ندادند،اما بعد از آن با آلبوم پلیگرو توانست انتقام سختی ازآنها بگیرد (دمش گرم) یکبارهم توسط دولت کلمبیا مورد تقدیر قرار گرفت و توانست مجوز ملاقات رسمی با پاپ ژان پل را در واتیکان به دست بیاورد… معنی اسم او رو هم که حتماً خودشما اطلاع دارید، شکیرا (بر وزن فعیلا) در زبان عربی به معنی “زیبا و خوش اندام”است. وی علاوه بر زبان مادری یعنی لاتین،به زبان های اسپانیایی و انگلیسی کاملاً مسلط است و با زبانهای عربی- ایتالیایی و حتی فارسی آشنایی دارد.

 

شکیرا ایزال مبارک ریپل ازهمان دوران بچگی به موسیقی و سرودن شعر علاقه زیادی داشته است به طوری که در هشت سالگی اولین شعرخود را سرود ودر یازده سالگی گیتار نواخت.

 

در سیزده سالگی برای انتشار البوم جادو که شامل ترانه هایی بود که او در سنین هشت تا سیزده سالگی سروده بود قرار دادی با شرکت سونی موزیک کلمبیا قرار دادی را امضاء کرد.

 

او پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان تصمیم گرفت زندگی خود را وقف موسیقی کند به این ترتیب چندی بعد البوم دوم خود به نام خطر را ضبط کرد

 

پس از این او البوم پاهای برهنه را به بازار عرضه کرد. این البوم نقطه عطفی در زندگی هنری شکیرا ایزال مبارک ریپل بود. به جرات می توان گفت که این البوم با فروش چهار میلیون کپی درهشت کشور جهان نام شکیرا ایزال مبارک ریپل را به عنوان یک خواننده و اهنگساز توانا بر سر زبان ها انداخت و بدین ترتیب بود که البوم بعدی او به بازار های امریکا راه یافت.

 

شکیرا ایزال مبارک ریپل در جایی درباره نوع موسیقی خود می گوید من اگر چه یک کلمبیایی بودم ولی با وجود این علاقه زیادی به موسیق راک داشتم به علت اینکه اصلیتی لبنانی دارم به موسیقی عربی نیز علاقه پیدا کردم و در واقع اهنگ هایی که من می سازم ترکیبی از موسیقی پاپ-راک وعربی است.

 

اولین البوم شکیرا ایزال مبارک ریپل به زبان انگلیسی سرویس لباسشویی است که در سال 2001 به بازار امد.در ابتدا او خود علاقه زیادی به خواندن به زبان انگلیسی را نداشت اگر چه به اندازه کافی به این زبان تسلط داشت اما ترجیح می داد تا اسپانیایی بخواند.تا زمانی که او با امیلیو وگلوریا استفان همکاری می کرد این دو نفر او را قانع کردند تا به زبان انگلیسی نیز بخواند. و از این رو او اولین اهنگ خود را به زبان انگلیسی نوشت که این ترانه با نام اعتراض در البوم سرویس لباسشویی جای گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر بخواهیم راجع به موسیقی شکیرا ایزال مبارک ریپل و خود او تعریفی کامل و مختصر ارائه دهیم بدون شک تعریف نویسنده توانای کلمبیایی برنده جایزه نوبل ادبی گابریل گارسیا مارکز بهترین تعریف است:{موسیقی او ویژگی هایی دارد که موسیقی هیچ کس دیگراین ویژگی ها را ندارد.هیچ کس نمی تواند مانند او بخواند وبرقصد}.که من با نظر ایشان صد درصد موافقم که اگر کسی که کنسرتهای شکیرا ایزال مبارک ریپل که تمامی لایو یا همان زنده خودمان است را دیده باشد و کلیپ هایش رانگاه کرده باشد با نظر ایشان موافقت می کند.

 

همسرشکیرا ایزال مبارک ریپل پسر رئیس جمهور کشور ارژانتین یعنی آنتنیو د لا روا است که واقعا عاشق همدیگه هستن که در مورد خصوصیت اخلاقیش در یکی از مصاحبه ها در شبکه ام تی وی میگه شاید باور کردنش ممکن نباشه ولی آنتنیو فردی هست خجالتی که بعد چند وقت دیگه خجالتش از بین رفت بعد میگه تنها فردی است که من بهش اطمینان پیدا کردم.

 

تابان- شكيرا, خواننده كلمبيايي گفت به ميراث عربي اش مفتخر است و از نظراتي كه برخي مردم درباره خاورميانه دارند تاسف مي خورد.

به گزارش گروه هنر ايلنا, اين بازيگر 28 ساله كه پدرش لبناني تبار است در مراسم اهدا جوايز MTVپس از دريافت جايزه اش به عنوان بهترين خواننده زن طي مصاحبه اي با تلويزيون پرتغال گفت: بسياري از حركات من به فرهنگ عرب تعلق دارد.

وي همچنين افزود: مهم است اين را بدانيم كه فقط تعداد كمي از مردمان خاورميانه رفتارهاي خشونت آميز دارند. در حالي كه مردم هميشه به تعليم دادن مايلند و قادر نيستند با قوه تفكر مثبت و منفي را از هم جدا كرده و همه را به يك چوب نرانند                                                                                                                            این بود زندگی نامه شکیرا

 

نویسنده :مارتین سایبری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
فقط پارسی ها بیایند نه کسان دیگر پارس نوت pars note
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما این سایت چگونه است؟
    شما از چه مطالبی خوشتان می اید
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 24
  • بازدید کلی : 398